tag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post6604844208795401093..comments2022-11-23T12:53:59.521-08:00Comments on PSEUDOKINEMATIKOS: Timpuri noiUnknownnoreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post-17576713988069631692013-03-13T21:24:04.048-07:002013-03-13T21:24:04.048-07:00http://www.doxologia.ro/video/conferinte/despre-fr...http://www.doxologia.ro/video/conferinte/despre-frumusetea-uitata-vietiiVladimir Rusuhttps://www.blogger.com/profile/10953378455700161038noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post-50085739414165838612013-03-12T01:16:15.853-07:002013-03-12T01:16:15.853-07:00http://www.filmedocumentare.com/de-ce-conteaza-fru...http://www.filmedocumentare.com/de-ce-conteaza-frumusetea/ <br /><br />cred ca prima data nu m-am priceput<br /><br />salutareceshttps://www.blogger.com/profile/07739449918675200256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post-62843652545221797362013-03-12T01:13:23.831-07:002013-03-12T01:13:23.831-07:00salutare,
uite, ca tot veni vorba despre frumuset...salutare,<br /><br />uite, ca tot veni vorba despre frumusetea - care va mantui (sau nu?) lumea:<br />http://www.filmedocumentare.com/de-ce-conteaza-frumusetea/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+FilmeDocumentareOnline+%28FilmeDocumentare.com%29<br /><br />sper sa va placa,<br />vasile cesceshttps://www.blogger.com/profile/07739449918675200256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post-3142124870203434792013-03-11T21:14:42.773-07:002013-03-11T21:14:42.773-07:00Multumesc pentru comentariu. Subscriu. Nu, nicidec...Multumesc pentru comentariu. Subscriu. Nu, nicidecum nu ma gandesc ca a-l lasa in parasire pe cel care nu are discernamant este bine. Dar nici a continua sa discut, steril, contradictoriu, nefolositor, nu cred ca e o solutie. Solutia este - ca de fiecare data - dreapta socotinta. Catarea ei, deprinderea ei. Cu dreapta socotinta numai putem sa ne raportam la toti ceilalti. Putem, altfel spus, sa marturisim si altfel decat prin cuvinte, atunci cand cuvintele vedem ca ne sunt rastalmacite. Este un demers lent, delicat, ce necesita multa atentie. Si care e de neconceput in absenta iubirii. Pe care se cuvine sa o deprindem noi, mai intai. Apoi sa o pastram si sa o dam altora.pseudokinematikoshttps://www.blogger.com/profile/16633405451122944029noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1432552941648729510.post-58941138705382385502013-03-11T16:03:54.379-07:002013-03-11T16:03:54.379-07:00Oare ce ar vrea sa insemne "experienta de gra...Oare ce ar vrea sa insemne "experienta de gradul I"? Vreti sa numiti astfel revelatia frumusetii, cea care va mantui lumea? E vorba despre descoperirea Harului, despre deosebirea duhurilor,despre discernamant? despre experienta Duhului Sfant? <br />Dar nu e aceasta, asa cum spuneati la inceput, "o taina" care nu se poate adjudeca prin mestesug si tehnica, fie ele si spirituale?<br />Iar daca e asa, iar oamenii acestia, postmoderni - despre care vorbiti in articol cu o oarecare condescendeta (dar poate ma insel) -, nu sunt in stare sa sesizeze taina, ci o resping ca pe un cliseu protectiv, sunt inapti sa sesizeze dimensiunea duhovniceasca a tainei, ce le-ar ramane de facut?<br />"Sa-i lasam sa descopere singuri ca s-au inselat" suna a abandon, iar acesta nu pare sa fie o una dintre strategiile iubrii la care crestinul s-ar spune c-ar fi chemat.<br />Nu e indemnat oare crestiunl sa-si iubeasca dusmanul, nucum pre fratele lui cazut in deznadeje, ratacit, pierdut in ceata laptoasa a necunostintei?<br />A murit Hristos mai mult pentru pacatul unuia ca acesta, neindretpat, decat pentru pacatele unuia, de-acum, imbisericit? Iar daca cineva are intr-adevar mintea imbisericita si pe Hristos casnicul ei, oare nu tocmai asta e proba ultima: anume ca pacatulu aproapelui - ca s-ar numi sceptiscim, relativism, nihilism, altfel spus: deznadejde - crestinul e gata, asemnea lui Hristos, sa-l ierte din dragoste, sa-l poarte cu durere, iar in final sa moara pentru acest pacatos, sa-si piarda/puna sufletul pentru el? <br />Altfel cum s-ar deosebi crestinul de ceilalti, oricare ar fi ei? Raspunzand unei etichete cu alta?<br />Nu vad - potrivit crestinismului - nicio vina pentru nimeni si nici o acoperire (indreptatire) pentru crestin. Alta decat dragostea.<br />Or ca sa iubim pe cineva, in mod firesc, trebuie sa-l vedem ca fiind bun. In cazul crestinului, pentru a-l putea iubi pe dusman - in lipsa acelei revelatii tainice, fulgurante, pe care o numiti metanoia - e nevoie sa-i recunoasca bunatatea funciara, cea pe care, spun crestinii, ar fi primit-o in dar la nastere (sau la botez).<br />Doar in numele acestei "viziuni" (perspective) poti depasi evidenta pacatului. Or nu inseamna asta abandonarea oricarui repros, a oricarui discurs critic si imbratisarea celuilalt fara rezerve, ca si cum fara el raiul n-ar fi posibil?<br />Ca ateu, nu pot pretui (si chiar nu pot suporta) crestinismul decat pentru aceasta inconstienta absurda, ilogica, paradoxala a iubirii si a iertarii neconditionate pentru dusman, pentru ce-l care nu-i este asemenea... adica pentru mine (desi as spune ca, dincolo de sentimentalism pioase, chiar iubirea pentru Hristos e la fel de dificila, la fel de abnorma, de aberanta... la fel de straina, de nefireasca si de tainica). Orice altceva din partea crestinului - sau a Dumnezeului lui - o resimt ca pe o agresiune.<br />Hristos spune c-a murit si pentru mine, ateul, cel care l-am rastignit si-o fac si acum, aici, astfel. Daca un crestin nu doar ca nu face asta pentru mine, ci se mai si plange ca-i e greu sa-mi suporte diferenta, "dusmania", atunci mi-e teama ca pararea de rau pe care o simt, ca ateu, fata de ratarea sa duhovniceasca, se apropie mai mult de mila divina decat lamento-ul lui.<br />Poate ca ma insel, dar nu stiu alti crestini mantuiti decat cei crucificati, nu stiu alti crestini fericiti decat cei prigoniti... cei care plang, nu se plang.<br />Asadar, am toata admiratia pentru crestinul curajos si mort(ificat). <br /><br />cu speranta ca nu v-am suparat,<br />imi cer iertare pentru lungimea si prolixitatea mesajului de mai sus,<br />mimo vukovicAnonymousnoreply@blogger.com