sâmbătă, 6 mai 2017

Simpozion Vremea Bucuriei 2017

Cu Emanuela Ciocan și Claudiu Mesaros am ajuns, pentru întâia oară, la Părintele Teofil Părăian. Am petrecut acolo un revelion cu multă zăpadă. Theodor avea, cred, vreo cinci-șase ani. Începuse pianul de câteva luni de zile.
Theodor cu Pr. Teofil - 2008
Părintele ne-a primit în chilia lui. Eu, țin minte, eram destul de stânjenit. Când am stat de vorbă față către față, în paraclisul din curtea mănăstirii de la Sâmbăta, i-am mărturisit că nu mă simțeam deloc confortabil sub patrafir. N-am găsit încă pe acel sacerdot care să-mi inspire încredere - am adăugat. Aha, a venit răspunsul Părintelui, deci tu te crezi mai presus de toți preoții? ... Cu vremea (și cu răbdarea celor din jur care au avut mai multă răbdare și minte ca mine), aveam să găsesc ceea ce - nu întotdeauna cu dreaptă socotință - căutam.
Theodor și Părintele Teofil - 2008
Claudiu și Emanuela ne-au invitat - pe mine și pe Theodor - să luăm parte la o nouă ediție a simpozionului Vremea bucuriei, organizat de Emanuela anual, în memoria Părintelui Teofil începând din 2010. Astfel, joi 11 mai 2017, la ora 19, în Aula BCUT, Theodor va interpreta la pian piese de Czerny (Studiul 7), Chopin (Valsurile 7 & 10), Andrei Stoianov (Mazurca & Tagnets), Paul Constantinescu (S-a certat cumătra gaiță cu cumătra bufniță), Yann Tiersen (Tema filmului Amelie), Yanni (Felitsa). Iar eu voi vorbi despre un documentar de scurt-metraj de Mircea Săucan (Un sul de ceară), pe care sper să-l și proiectăm pe ecranul deja familiarizat cu filmele românești de patrimoniu (aici au loc serile de cinematecă, din 2011), despre cel dintâi proiect de pop simfonic din muzica românească (Basorelief, pe muzică de Adrian Enescu și versuri de Ioan Alexandru), precum și despre evoluția filmului de autor din cinematografia românească, de la Victor Iliu (La moara cu noroc) la Cristi Puiu (Sieranevada). Așteptăm cu emoție întâlnirea cu cei interesați.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu